2012-05-10

VARTA RYHTYY NOUDATTAMAAN UUSIA EU-ASETUKSIA

EU-asetuksen n:o 1103/2010 siirtymäkausi päättyi 30.5.2012. Tästä ajankohdasta alkaen kaikissa Euroopan unionin alueella myytävissä kannettavissa sekundaarisissa (ladattavissa) paristoissa tulee olla merkintä niiden vähimmäistehosta. VARTA on vastannut tähän vaatimukseen ottamalla käyttöön nämä uudet standardit kautta linjan, minkä lisäksi se soveltaa nyt tuotteissaan myös ”Ready-2-Use”-tekniikkaa.

Avoin laatu

VARTA reagoi EU:n lakimuutokseen jo hyvin varhaisessa vaiheessa soveltamalla asetusta yrityksen akkuparistojen tuotesarjaan. VARTA on jo jonkin aikaa ilmoittanut paristojen todellisen minimikapasiteetin kaikissa ladattavien paristojen läpipainopakkauksissa. VARTA olikin edelläkävijä ryhtymällä soveltamaan 1.6.2012 voimaan astunutta EU-säännöstä. Ennen tätä päivämäärää oli kuitenkin sallittua mainostaa tuotteiden nimellistehoa.

Sekä jällenmyyjät että kuluttajat hyötyvät yhtälailla

Osana EU:n laajuista uudistusta VARTA on mukauttanut koko paristotuotesarjansa ja laajentanut Ready-2-Use-tekniikkansa käyttöönottoa, niin että sitä on nykyään sovellettu lähes kaikissa yrityksen akkuparistoissa. Kuluttajat voivat ottaa käyttöön nämä esiladatut akut välittömästi, mikä tekee akkuparistojen ensilatauksesta historiaa. Lisäksi ladattavia Ready-2-Use-paristoja on helppo varastoida. Koska paristot eivät juurikaan tyhjenny itsestään, ne ovat täydessä latauksessa pitkänkin ajan kuluttua. VARTAn tällä hetkellä saatavilla olevien, EU-ohjeistusta noudattavien Ready-2-Use-akkujen suurin kapasiteetti on 2500 mAh.

Ready-2-Use-tekniikka yhdistää kertakäyttöparistojen ja akkujen edut. Toisaalta sarjan akkuparistot ovat välittömästi käyttövalmiita eivätkä juurikaan tyhjene itsestään. Toisaalta ne voidaan ladata uudelleen satoja kertoja, mikä tekee niistä sekä ympäristöystävällisiä että todellisia rahansäästäjiä.

lisätietoja löydät sivulta www.varta-consumer.com

Millainen yritys on VARTA Consumer Batteries GmbH & Co -kommandiittiyhtiö

VARTA on liikeyritys, joka valmistaa innovatiivisia ja korkealaatuisia kertakäyttöparistoja, akkuparistoja, latureita ja taskulamppuja. Yrityksen Euroopan pääkonttori on Frankfurt am Mainissa, Saksassa, ja sillä on 1 200 työntekijää 30 maassa. Sen vuosittainen liikevaihto on noin 400 miljoonaa euroa. Saksan myyntikonttori sijaitsee Ellwangenissa. VARTAlla on yli sadan vuoden kokemus mobiilienergiatuotteiden kehittelystä, ja se tuokin markkinoille koko ajan yhä uusia, innovatiivisia keksintöjä. Sen lisäksi, että VARTA on erityisen innovatiivinen yritys, se on ainutlaatuinen tuotevalikoimansa laajuuden sekä tuotteidensa laadun ja tyylikkään designin ansiosta. Menestyksekkään tuotepaletin salaisuus: vilpitön kiinnostus asiakkaiden elämäntapaan ja toiveisiin sekä tiivis yhteistyö jälleenmyyjien kanssa. Näin VARTA pystyy reagoimaan joustavasti nopeasti vaihtuvien kuluttajatuotteiden (”Fast Moving Consumer Goods” = FMCG) markkinoihin ja tarjoamaan kullakin hetkellä parhaan mahdollisen energiaratkaisun. VARTA Consumer Batteries GmbH & Co. -kommandiittiyhtiö on osa Spectrum Brands -konsernia, joka on kansainvälinen yritys kulutustavaramarkkinoilla ja johtava paristojen, akkujen, korkealaatuisten puutarha- ja lemmikkieläintuotteiden sekä parranajo- ja henkilökohtaisen hygienian hoitoon tarkoitettujen tuotteiden valmistaja.