2017-10-23

VARTA tukee Suomen Jääkiekkoliiton vähävaraisten kiekkojunioreiden rahastoa*: Leijonien Finkey-maskotin näköinen Finkey-yövalo auttaa vähävaraisten perheiden lapsia harrastamaan – ja nukahtamaan.

Leijonien oma maskotti Finkey on inspiroinut VARTAA ja Jääkiekkoliittoa suunnittelemaan yhdessä Finkey-yövalon. Hellyttävä yövalo on myös hyväntekijä, sillä VARTA lahjoittaa jokaisen yövalon myynnistä yhden euron vähävaraisten perheiden lasten ja nuorten jääkiekkoharrastuksen tukemiseen.

"Näin yksityiskohtainen ja konkreettinen Leijonien Finkey-maskotin mukaan suunniteltu tuote, Finkey-yövalo, tuo iloa ja hyötyä niin yövalon omistajille, lätkäfaneille kuin vähävaraisten perheiden jääkiekkoilijoille. Jokainen lahjoitettu euro tulee suureen tarpeeseen", sanoo Lassi Rönkkönen Suomen Jääkiekkoliitosta.

"Meille on tärkeää, että jokainen lapsi ja nuori voi halutessaan harrastaa liikuntaa ja jääkiekkoa perheen varallisuudesta riippumatta. Olemme tyytyväisiä siitä, että olemme voineet syventää jo olemassa olevaa yhteistyötämme Suomen Jääkiekkoliiton kanssa ja suunnitelleet yhteisvoimin Finkey-yövalon", toteaa Sanna Tapio Spectrum Brands Finland Oy:sta.

Finkey-maskotti luo positiivisuutta ja hyvää mieltä nyt yövalona

Finkey-maskotin muotoinen yövalo tekee pienen – ja miksei vähän isommankin – lapsen unen odottelusta turvallista ja rauhallista. Tunnelmallinen yövalo valaisee huonetta metrin säteellä (360 astetta) sammuen automaattisesti 30 tai 60 minuutin kuluttua valitun valaisutilan mukaan. Yövalon valaisutila valitaan valon kannassa sijaitsevan jääkiekon pohjassa olevalla on/off-liukukytkimellä ja lapsi saa herätessään valon takaisin päälle helposti kiekon päällä olevan hipaisukytkimen avulla. Yövalon toiminta-aika on jopa 330 tuntia käytettäessä VARTA High Energy AA-paristoja ja sen hinta on noin 21,99 €.

-----------------------------

Lisätietoja ja tuotenäytteitä:
Sanna Tapio, Trade Marketing Manager VARTA, Spectrum Brands Finland Oy, p. 040 1835222

Lisätietoja SJL-yhteistyöstä:
Lassi Rönkkönen, myynti- ja markkinointijohtaja, Suomen Jääkiekkoliitto, p. 010 2270 203

VARTA® –Suomen ostetuin paristomerkki
VARTA Consumer Batteries on innovatiivisten ja laadukkaiden paristojen, latureiden, varavirtalähteiden sekä taskulamppujen valmistaja ja toimittaja. Yli 125 vuoden kokemuksella VARTA kehittää paristomarkkinaa innovoiden jatkuvasti uusia tuotteita vastaamaan kuluttajien vaihtelevia elämäntyylejä ja virrantarpeita. Korkeasta laadustaan tunnettu VARTA on Suomessa paristoalan markkinajohtaja. www.varta-consumer.fi

*Suomen Jääkiekkoliitto tukee vähävaraisten perheiden lasten ja nuorten jääkiekkoharrastusta tarkoitusta varten perustetun rahaston kautta. Rahaston tavoitteena on rohkaista lapsia ja nuoria jääkiekon pariin perheen tulotasosta riippumatta, antaa taloudellista tukea harrastamisen kustannuksiin sitä tarvitseville, luoda yhteisöllisyyttä ja kehittää seuratoimintaa.
www.leijonat.fi/info/tuet