2016-05-02

Spectrum Brands Finland Oy Jääkiekkoliiton uudeksi yhteistyökumppaniksi VARTA® ja Remington® -tuotemerkeillään.

Spectrum Brands Finland Oy ja Suomen Jääkiekkoliitto ry ovat solmineet kaksivuotisen yhteistyösopimuksen. Spectrum Brands, joka on laadukkaiden kuluttajatuotteiden toimittaja tulee toimimaan jääkiekon maajoukkueiden - miesten, naisten ja nuorten – yhteistyökumppanina korkealaatuisilla VARTA® ja Remington® –tuotemerkeillään.

- Haluamme edistää suomalaista urheilua ja tukikohteeksemme valikoitui jääkiekko perustuen positiiviseen kokemukseen alle 20-vuotiaiden MM-turnauksen sponsoroinnista vuoden vaihteessa. Jääkiekkoliitto osoittautui meille oivalliseksi yhteistyökumppaniksi niin tavoitteidensa, tekemisen laadun kuin kohderyhmänsä osalta. Aktiivisen elämäntavan ja yhteisöllisyyden edistäminen sekä erinomaisuuden tavoittelu kuvastaa erinomaisesti myös meidän arvoketjuamme, summaa Spectrum Brands Finland Oy:n toimitusjohtaja Petri Kallio.

- On hienoa saada Spectrum Brands mukaan Leijonaperheeseen. Yhteistyötä päästiin harjoittelemaan jo Nuorten Leijonien maailmanmestaruuteen päättyneiden Nuorten MM-kotikisojen aikana ja tästä on hyvä jatkaa yhteistä tekemistä myös jatkossa, Suomen Jääkiekkoliiton myynti- ja markkinointijohtaja Lassi Rönkkönen iloitsee.

SPECTRUM BRANDS FINLAND OY
Spectrum Brands Finland Oy kuuluu kansainväliseen Spectrum Brands Holdings-yhtymään, joka on maailmanlaajuinen ja monipuolinen korkealaatuisten kuluttajatuotteiden valmistaja, myyjä ja markkinoija. Kuluttajan jokapäiväisiin tarpeisiin Spectrum Brands Holdings tarjoaa VARTA® ja Remington® -tuotemerkkien lisäksi myös muita hyödyllisiä ja luotettavia kuluttajattuotteita kuten: Rayovac®, Russel Hobbs®, Eukanuba®, IAMS®, FURminator®, 8-in-1® ja Tetra®. Spectrum Brands Holdingsin liikevaihto oli noin 4,69 miljardia dollaria vuonna 2015 ja sen tuotteita myydään noin 160 eri maassa. Lisätietoja osoitteesta www.spectrumbrands.com.

VARTA® –Suomen ostetuin paristomerkki
VARTA Consumer Batteries on innovatiivisten ja laadukkaiden paristojen, latureiden, varavirtalähteiden sekä taskulamppujen valmistaja ja toimittaja. Yli 125 vuoden kokemuksella VARTA kehittää paristomarkkinaa innovoiden jatkuvasti uusia tuotteita vastaamaan kuluttajien vaihtelevia elämätyylejä ja virrantarpeita. Korkeasta laadustaan tunnettu VARTA on Suomessa alansa selkeä markkinajohtaja.

Remington®– Hiustenmuotoilulaitteiden markkinajohtaja Suomessa
Remington on yksi maailman johtavista hiustenmuotoilulaitteiden, parranajokoneiden, partatrimmereiden ja ihokarvanpoistolaitteiden valmistajista. Emme valmista vain tuotteita – vaan tuomme aina uusimmat innovaatiot ja viimeisimmät trendit kuluttajien saataville. Innovatiivisia tuotteita on valmistettu jo lähes 80 vuoden ajan, mm. maailman ensimmäisen sähköparranajokoneen valmisti Remington.

SUOMEN JÄÄKIEKKOLIITTO RY on suomalaisen jääkiekon kattojärjestö, jonka vastuulle kuuluvat miesten, naisten, poikien ja tyttöjen maajoukkueiden ohella kotimaisten sarjojen pyörittäminen Liigaa lukuun ottamatta. Jääkiekko on Suomen suosituin urheilulaji. Aktiivisia harrastajia on noin 200 000, heistä pelipassin haltijoita on yli 70 000. Suomen 223 jäähallissa pelataan vuosittain yli 45 000 ottelua, ja lajilla on KPMG:m vuonna teettämän selvityksen mukaan liikuttamisen ohella merkittävä vaikutus Suomen talouteen ja työllisyyteen: Vuonna 2013 lajin BKT-vaikutus oli 340 miljoonaa euroa ja työllisyysvaikutus lähes 5 000 ihmistä henkilötyövuosina mitattuna.

Lisätietoja:

VARTA Consumer: www.varta-consumer.fi

Sanna Tapio p. 040-1835222, sanna.tapio@eu.spectrumbrands.com

Remington: www.remington-europe.com

Riitta Lindroos p. 0505949323, riitta.lindroos@eu.spectrumbrands.com

Suomen Jääkiekkoliitto: www.leijonat.fi
Lassi Rönkkönen p.0505750212, lassi.ronkkonen@finhockey.fi

About VARTA AG

VARTA AG produces and markets a comprehensive battery portfolio, ranging from microbatteries, household batteries, energy storage systems to customer-specific battery solutions for a wide range of applications, and, as a technology leader, sets industry standards in key areas. As the parent company of the Group, it operates in the business segments “Microbatteries & Solutions” and “Household Batteries”.
The “Microbatteries & Solutions” segment focuses on the OEM business for microbatteries as well as on the lithium-ion battery pack business. Through intensive research and development, VARTA sets global standards in the microbattery sector and is a recognized innovation leader in the important growth markets of lithium-ion technology and primary hearing aid batteries. The “Household Batteries” segment comprises the battery business for end customers, including household batteries, rechargeable batteries, chargers, portable power (power banks) and lights as well as energy storage devices. The VARTA AG Group currently employs almost 4,000 people. With five production and manufacturing facilities in Europe and Asia, and distribution centers in Asia, Europe and the USA, VARTA AG’s operating subsidiaries are currently active in over 75 countries worldwide.